† ბინა - 10 აპრილში 2010 - www.ertsulovneba.Ge
ერთსულოვნება
საიტის მენიუ
† ტაძრები და მონასტრები
† გადაცემები
† მრწამსი
† ცოდვები
† ათი მცნება
† ნარკომანია
† საზვერეები
† ცხრა ნეტარება
† გზა ქრისტესკენ
† უმძიმესი ცოდვა
† ეკლესიის გარეშე
† გაბრიელის რჩევები
† ათონის წმინდა მთა
† გარდაცვალების შემდეგ
† ქართული ფილმები
† ლექსები
† საეკლესიო კალენდარი
† სხვადასხვა
† საინტერესო
† ლოცვანი
† დამწყებთათვის
† წმინდანთა ცხოვრება
† ფილმები
† საგალობლები
† ხატები და ფრესკები
† სასწაულები
† ვიდეო
† წერილობითი წყაროები
† აქტუალური თემები
† ახალი აღთქმა
† ძველი აღთქმა

მინი-ჩეთი
200

რეკლამა

ჩვენი გამოკითხვა
მოგწონთ ახალი დიზაინი???
სულ უპასუხა: 288

სტატისტიკა

სულ ონლაინში: 1
სტუმარი: 1
მომხმარებელი: 0

შესვლის ფორმა

მთავარი » 2010 » აპრილი » 10 » † ბინა
20:42
† ბინა
 

1. ხატების კუთხე

ა) ადგილი ხატებისათვის
ყოველ ქრისტიანს სახლში მოწყობილი უნდა ჰქონდეს ხატების კუთხე. ყველაზე კარგია, თუ მათ ცალკე პატარა ოთახი გამოეყოფა (რაღა თქმა უნდა, თუ ბინა ამის საშუალებას იძლევა), ან ოთახის ნაწილი, ლოცვისათვის მოხერხებულ ადგილას. სასურველია, ეს არ იყოს ცოლ-ქმრის საძინებელი ოთახი, მაგრამ, თუ ბინაში სხვა საშუალება არ არის, შეიძლება საძინებელ ოთახშიც.
ხატები უნდა ეკიდოს აღმოსავლეთის კედელზე ან აღმოსავლეთის კუთხეში ისე, რომ ლოცვის დროს მლოცველი პირით აღმოსავლეთისაკენ იდგეს.
ხატები ისეთ სიმაღლეზე უნდა ეკიდოს, რომ შესაძლებელი იყოს მათზე მთხვევა, ხატების წინ უნდა იყოს თავისუფალი ადგილი, მცირე ზომის მაინც, რომ მლოცველმა მათ წინაშე მუხლის მოყრა და თაყვანისცემა შეძლოს.
ბ) შედგენილობა

სასურველია ხატების კუთხე შემდეგი ხატებისაგან შედგებოდეს:
აუცილებელია: ყოვლადწმიდა სამება, იესო ქრისტე, ყოვლადწმიდა ღვთისმშობელი, ჯვარცმა ან ჯვარი (ან ჯვარი ვაზისა).
სასურველია: წმ. ნინო - ქართველთა განმანათლებელი;
წმ. გიორგი - მფარველი ჩვენი ერისა;
წმ. ნიკოლოზი - მფარველი ჩვენი ეკლესიისა.
აგრეთვე, ხატები ჩვენი ოჯახის წევრთა მფარველი წმინდანებისა.
ყოველ ხატს მორწმუნემ შესაფერი პატივი უნდა მიაგოს. მაგალითად, ლოცვისას წარმოთქვას თითოეული მათგანის ტროპარი, ან უბრალოდ თავისი სიტყვებით მიმართოს. მრავალრიცხოვანი წმინდანის (ან ხატის) მიმართ ასეთი სისტემეტური ვედრება შეიძლება მორწმუნეს თავდაპირველად გაუჭირდეს, ამიტომ არაა მიზანშეწონილი ხატების კუთხის გადატვირთვა.
უფრო უპრიანი იქნება, თუ გამოვყოფთ ცალკე თაროს, სადაც შევინახავთ ხატებს და სხვა სიწმინდეებს და მაშინ გამოვაბრძანებთ სალოცავ ადგილას, როდესაც თითოეული მათგანის დღესასწაული იქნება.
ხატების ქვემოთ მოსახერხებელია მცირე თაროს დამაგრება, რომელზეც დაიდგმება კანდელი, სანთელი და ამა თუ იმ დღესასწაულზე გამობრძანებული ხატი, აგრეთვე სხვადასხვა სიწმინდე. კანდელი შეიძლება იყოს დაკიდებული.

2. კანდელი

კანდელი არის ზეთიანი ჭურჭელი, რომელშიც ანთია ცეცხლი. იგი შედგება თვით ჭურჭლისა, ბამბის ფთილისა და უღელისაგან, რომელსაც უჭირავს ფთილი.
ეკლესიაში კანდელისათვის სპეციალური ფორმის ჭურჭელი გამოიყენება. სახლში ეს შეიძლება იყოს მცირე ზომის ლამაზი ჭიქა, ფიალა და სხვა.
ფთილად კარგია ბამბის ძაფი, რომლითაც ეკლესიაში სანთლის კონებია შეკრული; გამოდგება აგრეთვე, ნებისმიერი ბამბის ძაფი მრავალწვერად შეერთებული;
უღელი იყიდება ეკლესიაში. შეიძლება დამზადდეს თვითნაკეთიც, ალუმინის, სპილენძის ან სხვა მავთულისაგან.
კანდელში იხმარება ჩვეულებრივი მზესუმზირის ზეთი, განსაკუთრებით კარგად იწვის ზეითუნისა და სიმინდის ზეთი.
კანდელი უნდა აინთოს ლოცვის წინ. ამისათვის, გამოყოფილი უნდა იყოს ცალკე სანთელი: ასანთით აინთება სანთელი, სანთლით კანდელი. უშუალოდ ასანთით კანდელის ანთება არაა მიზანშეწონილი.
ანთებული კანდელი შეიძლება ენთოს მთელი დღე და მთელი ღამეც (ეგრეთ წოდებული "ჩაუქრობელი კანდელი"), როგორც სახე ღმრთისადმი ჩვენი მარადიული წვის და ლოცვისა, მაგრამ ამ შემთხვევაში დიდ სულიერ ძალისხმევასთან ერთად საჭიროა სიფრთხილეც, რათა ხატების კუთხეში ცეცხლი არ გაჩნდეს.
ლოცვის დროს შეიძლება ავანთოთ სანთელიც.

3. ნაკურთხი წყლის, სეფისკვერისა და არტოსის ხმარების წესი

ა) ნაკურთხი წყალი
ყველა ქრისტიანულ ოჯახში უნდა ინახებოდეს ნაკურთხი წყალი, რომელიც გამოიყენება დასალევად და ოთახში სასხურებლად.
ნაკურთხი წყალი შეიძლება მოვატანინოთ ეკლესიიდან, თუ სისტემეტურად ამის გაკეთება საძნელოა, შეიძლება მასში გადავურიოთ უბრალო წყალი და ამგვარად გავამრავლოთ.
ნაკურთხი წყალი უნდა ინახებოდეს მისთვის განკუთვნილ ჭურჭელში, დასალევად გამოყოფილი უნდა იყოს, აგრეთვე, მცირე ზომის ჭიქაც. ნაკურთხი წყალი უნდა მოვასხათ ოთახებში, ყველა სათავსოში. სხურება შეიძლება ხელით, ან, თუ მხოლოდ ამ მიზნისათვის გამოვიყენებთ, რაიმე მაშხეფებელი ხელსაწყოთი.
ნაკურთხი წყალი არ იხრწნება, მორწმუნეები, როგორც სიწმინდეს, წლობით ინახავენ მას, რაშიც თითოეულ ჩვენგანს შეუძლია დარწმუნდეს; მაგრამ, თუ ნაკურთხ წყალს უდიერად მოვეპყრობით, ის შეიძლება გაიხრწნას კიდეც. ამის გამო იგი სუფთად უნდა შევინახოთ. ნაკურთხი წყლის მარაგს არ უნდა შეეხოს უცხო სხეული, არამედ მხოლოდ მისთვის გამოყოფილი ჭურჭელი (მაგალითად, დაუშვებელია წყალში ხელის ჩაყოფა, ან მის ბოთლიდან შესმა).
ბ) სეფისკვერი

სასურველია მორწმუნეს სახლში მუდამ ჰქონდეს ნაკვეთი სეფისკვერი.
როდესაც წირვაზე შევაგზავნით სეფისკვერს (ამის შემდეგ იხილეთ ზემოთ მიცვალებულთა მოხსენიება ლოცვის დროს), იგი იკვეთება მოხსენიებულისა და მომხსენებლის სახელზე; წირვის შემდეგ კი ნაკვეთი სეფისკვერები ურიგდება მორწმუნეებს, როგორც ევლოგია (ბერძნ. კურთხევა). ნაწილი შეიძლება იქვე მივიღოთ, თუ უზმოზე ვართ (სასურველია წირვაზე უზმოთ მივიდეთ), ნაწილი კი შეიძლება სახლში წამოვიღოთ, მცირე ნაწილებად დავჭრათ და ყოველ დილით საუზმემდე ნაკურთხ წყალთან ერთად მივიღოთ ჩვენ და ჩვენმა ოჯახის წევრებმა.
სეფისკვერი უნდა ინახებოდეს მისთვის გამოყოფილ ჭურჭელში ან ყუთში.
გ) არტოსი

აღდგომის სადღესასწაულო დღეებში პირველი ერთი კვირის, ბრწყინვალე შვიდეულის, განმავლობაში საკურთხეველში შესასვლელ სამეუფო კარებთან პატარა მაგიდაზე დევს არტოსი (ბერძნ. პური).
ეს არის სპეციალურად გამომცხვარი რამდენიმე პური, რომელიც ბრწყინვალე შვიდეულის ბოლოს მცირე ნაწილებად იჭრება და აღდგომის სწორზე - კვირაცხოვლობას, წირვის შემდეგ, მორწმუნეებს ურიგდება.
არტოსი წმინდა პურია, რომელიც, როგორც დიდი სიწმინდე, ცალკე სათუთად უნდა უნდა შევინახოთ და განსაკუთრებულ შემთხვევებში - ავადმყოფობის თუ სხვა განსაცდელის ჟამს სასოებით მივიღოთ.
შენიშვნა: სიწმინდეებთან ხანგრძლივი შეხებისას ჩნდება აუცილებლობა გარკვეული საგნებისა თუ ნარჩენებისაგან გათავისუფლებისა, ეგრეთ წოდებული "სუფთა ნაგვის" მოცილებისა. ეს შეიძლება იყოს სანთლის ნამწვავები, დაობებული სეფისკვერი, ან მისი ნამცეცები, დაზიანებული, სალოცავად უხმარი ხატი ან მისი რეპროდუქცია, ნაჭერი ან ქაღალდი, რომლითაც მოვწმინდეთ დაღვრილი ნაკურთხი წყალი ან ზეთი, ქაღალდის ნაფლეთი, რომელზეც წმიდა სიტყვები წერია, ასანთის ნამწვავები, რომლითაც სანთელი ავანთეთ, - ყველა ის ნივთი, რომელიც სიწმინდეებს ეხებოდა.
ასეთი ნარჩენების სხვა ნაგავთან აღრევა დაუშვებელია. ამიტომ ისინი ცალკე უნდა გავანადგუროთ: სანთლის ნამწვავები შეგვიძლია ერთ პარკში მოვაგროვოთ, ან თავად გადავადნოთ და ჩამოვქნათ, ან ეკლესიაში საერთო ნამწვავებს შევურიოთ; დაობებული სეფისკვერი ან მიწაში უნდა ჩავმარხოთ, ან სუფთა ადგილას ჩიტებს დავუყაროთ; დანარჩენი ერთად უნდა ვაგროვოთხოლმე და ტყეში ან სხვა სუფთა ადგილას დავწვათ.

4. მოწყალების საქმე

ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ასპექტი ჩვენი სულიერი ცხოვრებისა არის მოწყალების საქმე.
"(მოწყალე კაცმა) განაბნია და მისცა გლახაკთა და სიმართლე მისი ჰგიეს უკუნითი უკუნისამდე" - ბრძანებს წმ. მეფსალმუნე მეფე დავით წინასწარმეტყველი(ფს. 111,10).
ამასთან მეტად მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს, რომ აქ იგულისხმება არა ერთეულ შემთხვევებში გულის აღელვების შედეგად გაღებული მოწყალება, არამედ მოწყალების საქმის სისტემატური, მიზანდასახული კეთება; ეს არის ჩვენი, როგორც მართლმადიდებელი ქრისტიანების და, უბრალოდ, ჰუმანური ადამიანების, პირდაპირი და ერთ-ერთი უმთავრესი მოვალეობა და არა ოდენ ლამაზი საქციელი და კარგი ტონი.
ამ მოვალეობის კეთილსინდისიერი შესრულებისათვის თითოეულმა ჩვენთაგანმა, პირველ რიგში, უნდა გამოყოს დრო, და შემდეგ იფიქროს, როგორ გამოიყენოს იგი. ყოველმა ქრისტიანმა, დღის მანძილზე, მოყვასის დასახმარებლად რაიმე სამსახური უნდა გასწიოს. თუ ჩვენგან არავინ ითხოვს დახმარებას, ჩვენ თვითონ უნდა მივაკითხოთ, განსაკუთრებით, უძლურ და გაჭირვებულ ადამიანებს. სასურველია, რომ ასეთი მსახურება, თუნდაც სულ მცირე, ყოველდღე სრულდებოდეს; მაგრამ თუ ყოველდღე ვერ შევძლებთ, ქრისტიანისათვის ერთი დღე მაინც იყოს სავალდებულო. სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის ილია II-ის რჩევითა და ლოცვა-კურთხევით, ეს შეიძლება იყოს შაბათი. ამ დღეს უნდა ვეცადოთ, დავეხმაროთ ერთ გაჭირვებულ ადამიანს მაინც. ხანდახან ხდება, რომ სხვისი დახმარების მატერიალური საშუალება არ არის. ასეთ შემთხვევაში, გაჭირვებულთათვის ერთი მცირე ლოცვის წაკითხვასაც კი უფალი შეიწირავს.
ასევე მეტად მნიშვნელოვანია ქრისტიანი ეცნობოდეს წმ. მამათა თხზულებების იმ დიდ მემკვიდრეობას, რომელშიც მოწყალების საქმის ყველა ასპექტი დაწვრილებით და ჩვენთვის ხელმისაწვდომად არის განხილული.
ღმერთმა მოგვცეს ნიჭი, ჭეშმარიტი ქრისტიანული მოწყალებისა, ამინ.

(ცაგერისა და სვანეთის ეპისკოპოსი ნიკოლოზი. წესი ქრისტიანის ცხოვრებისა.
გამომცემლობა "კანდელი", 1997)


 
კატეგორია: † დამწყებთათვის | ნანახია: 566 | დაამატა: kikala | რეიტინგი: 0.0/0
სულ კომენტარები: 0
კომენტარის დამატება შეუძლიათ მხოლოდ დარეგისტრირებულ მომხმარებლებს
[ რეგისტრაცია | შესვლა ]
ძებნა

კალენდარი
«  აპრილი 2010  »
ორსამოთხხუთპარშაბკვ
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

გალობა

ჩანაწერების არქივი


Copyright MyCorp © 2016
Create a free website with uCoz